The Ballad of Songbirds and Snakes - Kuşların ve Yılanların Şarkısı - Suzanne Collins


Bazen önyargılarımızın boşa çıkması, kötü tarafta olan beklentilerimizin yıkılması ne kadar hoş değil mi?

Söylemekten mutluluk duyarım ki bana bu kitapta oldu bu.

Açlık Oyunları serisinin yazarının aynı seriden 1 karakterin (Başkan Snow) gençlik yılları ile ilgili bir kitap yazdığını duyunca ilk düşüncem para tuzağı olduğuydu. Çünkü genelde öyle olur, tutan bir şeyin suyunu çıkartmak kitap/film/dizi aleminde alışıldık bir şey. Genelde de orijinalin verdiği tadı veremez, aynı duyguyu yakalayamaz, insanı geri aynı dünyanın içine sokamazlar. 

Fakat Suzanne Collins e büyük bir alkış, hem bizi aynı evrene yeniden dahil etmeyi becermiş, hem de bir şekilde aynı şeyi sündürüp suyunu çıkarmadan başka bir hikaye anlatmış.

Kusursuz değil, ama vurucu, sonunda da ağzım açık kalarak bitirdim ben kitabı. Gerçekten asıl serideki başkan snow a nasıl dönüştüğünü anladım bu kitaptaki gencin. 

Konu şöyle:

Açlık Oyunları serisinden tanıdığımız Kapitol deyiz. Mıntıkaların isyanıyla başlatan savaş biteli 10 yıl olmuş, Panem yine tek bir ülke, Kapitol yönetici/başkent. Daha yerli yerine oturmayan bir çok şey var savaştan ötürü. Sokaklarda hala moloz yığınları, süregelen kıtlık, aile üyelerinin kayıplarından doğan öksüzlük, fakirlik, bir sürü şey. Şehrin köklü ailelerinden Snow larda da durum farklı değil. Yüzlerini bozmamaya çalışıyorlar dışarı karşı ama sefalet içindeler. Ailenin geri kalan tek erkek bireyi Coriolanus, bizim lise diyebileceğimiz bir okulun son senesinde, ve üniversiteye gidip kendisini ve ailesinden kalanları içinde bulundukları sefaletten kurtarmak için tek şansı da liseyi çok iyi bir derece, üstün başarıyla bitirip burs almak. Açlık Oyunları başlamış, ama daha kimsenin pek umurunda değil, bir kaç gün içinde biten manasız bir kıyım sadece. Oyunların rağbet görmesi, izlenmesi amaçlanıyor ve bunun için ilk defa bu sene, taraflara birer öğrenci akıl hocası atanması, bu akıl hocalarının da onları yapılacak röportaja hazırlamasına karar veriliyor. Böylece hem Kapitol halkından, hem mıntıkalardan daha çok izleyici bulunabilir diye düşünülmekte. Coriolanus a da bir haraç atanıyor ve olaylar başlıyor. 

Çok çok beğendim. Asıl serideki yazım tonlamasından biraz daha farklı ve kesinlikle bu kitaba çok daha yakışan bir ton kullanmış yazar. Tavsiye ediyorum.

Yalnız, kısa bir not, Tigris diye bir karakter vardı açlık oyunlarının son kitabında. Onu alıp bu başkan Snow un kuzeni diye koymuş bu kitapta önümüze ama, böyle bir bağlantı hatırlamıyorum, hatta sıradan eski bir modacıydı oyunlarda Tigris diye hatırlıyorum. Ceza vermişti hatta Snow ona da o yüzden nefret ediyordu ondan vs. Akrabalık var mıydı belirtilmiş miydi hatırlayan var mı? 

Bir not daha, audioteka diye bir sesli kitap uygulamasından dinledim ben bu kitabı. Bir yerden bir şekil ücretsiz dinleme hakkım vardı onu kullandım. 17 saat civarıydı kitap. Uzun sürdü dinlemem doğal olarak ama çok begendim hem seslendirmeyi hem ses kalitesini. Tavsiye ederim.

Yorumlar