Cruella (2021)

Cruella benim için ciddi bir hayal kırıklığıydı. Bir film için çok yükselince hep bu oluyor ama heyecanlanmadan da duramıyorum bazıları için. Hele bu, öyle övüldü, öyle konuşuldu ki hakkında. Gelen fotoğraflar da inanılmaz görünüyordu. Emma Stone zaten çok yetenekli bir aktris. Beklenti arş tabi.

Film hakkında hep denen şeylerden biri dişi bir joker hikayesi olduğuydu. Bizi kötü kahramanın başlangıç hikayesine götürerek bir nevi kötü karakter için sempati yaratmak, neden böyle oldukları hakkında "e ne yapsın yavrucak" tarzı bir acıma uyandırmaya çalışmaktı misyonu. Muhteşem bir şekilde çöktüğü ilk nokta burası bence filmin. İlk sahnelerden itibaren değişip duran bir aksanla (evet anlıyorum, iyi ve kötü kişilik ayrımı yaratmak için yapılmış ama olmamış işte) dış sesle anlatım yapan, gidip gidip boş bir fıskiyeye konuşan Emma Stone bende sempati yerine antipati uyandırdı. Ses tonu, çocukluktan beri anlatımında kullandığı aksan, keskinlik, ağdalı konuşma, nükteler çok fazlaydı. Sinemanın anlatma göster olayını tamamen es geçip tekrar tekrar anlattılar. Evet anlıyorum, annen ölmüş. Evet anlıyorum,  kadın kötü. Yine de hop diye 2. bir kişilik yumurtalayacak kadar mı her şey? Değil. Joker de olay böyle değildi. O adama acıyordu insan. Cruella ya acımıyor. Daha çok öf sus köşende çalış velet diyesim geldi benim.

İkinci nokta, hadi bu noktaya kadarki her şeyi yedik, Emma'nın Cruella'ya dönüşümü tam olmamış. Rolün içini yeteri kadar dolduramıyor. Ağzını burnunu eğip delicesine, süper kötü olmaya çalışıyor ama o içten gelen manyaklık yok bence onda. Harley Quinn'i oynayan Margot Robbie'de var bak o manyaklık. Gözü bir başka parlıyor. Emma Thompson'da da var. Onunki farklı, soğuk bir manyaklık ama var. Emma Stone da ise sadece olmadığı bir şey olmaya çalışırken ortaya çıkan isteri var. Süper oynuyor isteriyi. Duygusal yelpazesi de çok geniş. Gene bu zıçtımının fışkiyesinde bir sahnesi var yanma olayı sonrası, oradaki monolog boyunca kullandığı mimikler, duygu aktarımı falan şahane. Yakın çekim duygusal konuşma için doğmuş hatun sanki. Ama o fanatik delilik? Yok.

Hayır bir de o yancı oğlanlarına ne demeli Cruella'nın. Hem mız mız söylenip hem kızın dediği bütün salak saçma işleri yapıyorlar. Yapma aq, sanki zorla. Köpek falan kaçırdılar. Ne için, kolye. Hayatta götümü kaldırmam bi kolye için. Şişman adamın küçük köpeğine hasta oldum, çok sevimli kerata, o ayrı.

Film gidişatına göre oldukça sakin, suya sabuna dokunmayan bir havayla bitiyor. Joker den bir ayrılan yanı da bu. Onda film olması gerektiği gibi kaosla bitmişti, bunda gene aslında kötü değil Cruella, bak iyi olan o aslında vurgusuyla bitiyor, ki bence bu gidişatın hak ettiği bir son değil. Disney yapımı olduğu için tam anlamıyla kötü yapmak istememişler karakteri belli, kan revan dehşet hiç bir şey yok. Herkesin elleri temiz, yani elini kirletmesini bekleyeceğimiz herkesin. Tam aha bir şeyler olacak dediğiniz noktada ucuz sihirbazlık numaraları gibi göze soka soka -baaaak aslında kötü değil, öyle değil böyle yapıyor- empoze edilmiş. 

Ben beklentimin karşılığını alamadığım için çok beğendim diyemiyorum. Ama, bu kadar gömdükten sonra da dönüp diyeceğim ki, hiç beklentim olmadan izlesem, gayet beğeneceğim eğlencelik bir filmdi aslında. Siz şimdi ne düşündüyseniz bu film hakkında çöpe atın, öyle izleyin beğenin tamam mı? Giysiler falan da çok güzeldi ayrıca. Şeytan Marka Giyer esintileri vardı, bayılırım.

Her filmde yan karakteri oynayan kel amcaya da ayrıca selamlar, Kingsman den beri ayrıca severim kendisini. "Country roads, take me home"



Yorumlar