2021 Eurovision Güzellemesi

Dümdüz girip bir yandan izlerken bir yandan yorum yapıyor olacağım bu postta, biraz dağınık olabilir, ama kader, çünkü öyle istiyorum. 

Ilk olarak youtube ünlüsü Nikki'yi sunuculara katmak çok akıllıca olmuş bence. Neden yararlanmasınlar ki kızın şöhretinden. Yalnız iyi uzunmuş o da, topukluları geçirip çıkınca diğer 3 sunucuya da 10 ar santim atıyor. Heybetine kurban, severim Nikki'yi.

Yarışma kıbrıs ile başladı ve aman allahım, birinci dakikadan kulaklarım tırmaladı bile. Sesi desen yok, şarkı desen yarı ingilizce yarı ispanyolca ne bok olduğu belli değil. Biraz rap gibi söylemeye çalışmış, çok seks annecim danslar etmiş ama asla olmuyor. Ürkünçlüğüyle titretti sağolsun. El diablo şarkının adı da. El diablo belasını varmış zaten, ben daha birşey demeyeceğim. Babe,bye.

Albania-arnavutluk ile devam. Şarkı adı Karma. Hatunun sesi güçlü, tınısı da güzel şarkının. Çok etkileyici süper numaralı değil ama güzel, me likey. 

Israil, şarkı adı Set Me Free. Ufacık bir kız söyleyen. 14 unde görünüyor ama belli daha büyük. Hafif funk esintili, danslı, hoş bir şarkı. Elbise değişip 2 de ıslık notası söyleyince daha da hoş oldu. Beğendim ama bayılmadım.  

Belgium-belçika, şarkı The Wrong Place. Genelde eurovision'a katılanlardan daha büyük yaşta bir kadının solist olduğu 5 kişilik bir müzik grubu olarak çıktılar. Country ye çalan sakin bir şarkı söylediler. Geçen akşam içtik neler yaptık o bebeğim temalı. Sahnede ortada solist çevresinde 4 platformda 1 vokal 3 müzisyen vardı, hepsi siyah giydikleri için çok sade ve hoş görünüyorlardı. Ben bi beğendim bunları ya, sempati duydum. Favorim olur mu bakacağız, daha çok şarkı var. 

Rusya, Russian Woman. Çok çılgın, asla ne olduğu belli olmayan bir şarkı. Katy Perry tarzı koca gözlü bir abla solist. Klasik müzik, rap, geleneksel rus ezgileri, ne ararsan var. Rus gadın gücü hell yeah diye bitiyor. Beğendim.

Malta, Je Me Casse. Eğlenceli tombul kız konsepti Israilli Netta'nın Toy şarkısıyla 2018'de kazanınca bunlar da biz neden yapmayalım diye düşünmüşler sanki. Ama sezarın hakkı sezara, ablanın sesi çok hoş. Şarkı da güzel, gayet modern. Destekliyorum ben bunu. 

Portekiz, Love is on My Side. Grubun adı the black mamba. 5 eleman. Solistin asla tipinden beklenmeyecek tiz ve etkileyici, güzel de kullandığı bir sesi var. Siyah beyaz, çok tatlı, country tınılı şarkı. Tam bir hafif rock ballad şarkı. Bayıldım. Favorilerimden. 

Sırbistan, Loco loco. 3 seksi leydi yoluna gitmiş sırbistan. Çakma pussycat dolls gibiler. Dolgu dudaklar, mavi lensler. Çok 3. Sınıf. Me no likey. Çok canla başla söylediler, hakikaten neleri varsa döktüler şarkıya kızlar ama, acıdım, yazık, daha bok atmayacağım.

UK, Embers. Sanki bu ingilizler pek ciddiye almamışlar yarışmayı, ortalıkta duran birini itekleyip göndermişler. Diz altı ceketli bi abi çıkıp bir şarkı söylüyor mokasenleriyle. Düz oğlu düz bişey. Ateş mateş yapmışlar bir de. Meh.

Yunanistan, Last Dance. Bebek gibi çok güzel bir kız yollamış yunanlar eurovisiona. Ama bir giydirmişler, femme fatale olmuş pamuk gibi kız. Bi şekil şüķül arkaplan yapmışlar kaybolan dansçılar falan ile, ama normal bir şarkı işte, kurtaramamış görsellik. 👎🏻

Isviçre, Tout I'Univers. Kıvırcık bir oğlancık solist. Fransızca mi söylüyor bilmiyorum ama dil çok güzel. Sesini de beğendim çocuğun, soprano tizliğinde ve bozulmadan oldukça çıkabiliyor. Değişik bir tip, iyi de çığırdı. Beğendim ben bu şarkıyı. 

Iceland - izlanda, 10 Years. Deli tezahüratla başladılar, favorilerden belli. 80 lerden günümüze düşmüş bir grup küçülmüş ebeveyn gibiler. Giyimler, tarzlar, müzik hep öyle. Komiklerdi. Solistlerden erkek olanın sesi güzel aslında. 

Ispanya, Voy A Quedarme. Kendilerince yakışıklı bir adamı ortaya atıp duygusal bir şarkı söyletmişler ama benim adama bakınca tek düşünebildiğim saçının önünün Ah Mary Vah Mary filminde Cameron Diaz'ın saçı gibi havaya dikilmiş olduğu. Sonuna doğru bi de inceye çıkıp çığırdı ama yani boş beleş şarkı bence. Meh.

Moldova, Sugar. Çakma Marilyn Monroe tipli ve sesi gayet tırt bi ablayı kısa parlak bi elbiseyle çıkartmışlar, kız iyice parlasın diye de 4 siyahlı erkek dansçı koymuşlar. Hem şarkı hem danslar tırt.

Almanya, I Don't Feel Hate. El kostümü giymiş bir dansçı kız var sahnede. Bazen victory işareti yapıyor bazen de düz hareket çekiyor. Şarkıya o kadar dikkat edemedim ki bu yüzden. Zaten akılda kalacak bir şey de değildi. Denemişler bir şeyler kendilerince işte. Hakikaten, kim dedi acaba ooo bu iyi bunu yapın diye. Aklınıza kafanıza. 

Finlandiya, Dark Side. Siyah giyen adamlar. Gayet güzel bir hard rock/metal şarkıydı. 

Bulgaristan, Growing Up is Getting Old. Şahane bir ismi yok mu şarkının, aşırı iç açıcı. Sevimli, eski siyah beyaz zamanların şarkılarına benziyordu. Ama etkileyici değildi. 

Litvanya, Discoteque. Ölümüne sarı giysileriyle biseyler yaptılar sağa sola dansettiler nefes alıp verdiler falan. Alternatif olmaya çalışmışlar ama yani bu sene hakkaten boktan olmuş eurovision.

Ukrayna, Shum. Rock söyleyecek diye beklediğim hatun kendi dilinde rus babaanne cikleme sesiyle şarkıya girip şaşırttı. Sanki geleneksel bir kuzey şarkısını almış müziğini modernleştirip ortaya salmış gibi. Asla kafam kaldırmadı ne müziği ne kadının sesini. Süper irrite edici bence. Dansçılar da Tron filminden fırlamış gibi birer ışıklı çemberle oynayıp durdular. Elemanın biri flüt çaldı. Arka ekranda android adamlar koştu. Kaos tamamen. Bir daha tekrarlayalım, bu sene eurovision bok gibi olmuş. 

Fransa, Voila. Tam fransa, otantik bir ablayı çıkarttılar  mis gibi romantik romantik baladını okudu edebiyle. Sade giysisi, doğru dürüst takısı olmaması, çok hoştu. Fransaya uygundu, beğendim ben. Normalde gömeceğim şarkı ve performans bu kadar saçma şeylerin üstüne gelince güzel kaldı tabii kıyasla. 

Azerbaycan, Mata Hari. 2. Pussycat dolls vak'ası vuku buldu. Mata Hari'yi al, seksi şarkı yaz üstüne. Laf etmeyeyim hadi kardeş vs ama yani. Neyse demiyorum bişey. Bir 10 saniye konyalı türküsünün müziğini girmişler demiş miydim?Kendime işkence gibi bir şey oluyor gittikçe bu yılın eurovision'unu izlemek.

Norveç, Fallen Angel. Geldi bir tipitip daha. Allah aşkına açıp bakın başına. Beyaz kürklü beyaz kanatlı güneş gözlüklü bi elemanın çevresinde 4 tane şeytan var kanatlı tabii ki. Şarkı şaşırtıcı olarak iyilerden biriydi bence. Sesi de güzel çocuğun. Beğendim diyeceğim buna. 

Netherlands - Hollanda, Birth of a New Age. Hey yavrum, sese gel. Giyim ve dansçı bunda da tipitipti ama ses ve müzik yetti zaten. Mesajlı da yine şarkı. Beğendim bunu da. 

Italya, Zitti e Buoni. Hard rock/metal bir şarkı. Gayet güzel. Giysiler olaydı. Saçtan yüzü gözükmeyen baterist de tam bir kaptan mağara adamıydı.

Isveç, Voices. Gender fluid sanırım solist. Tek başına kırmızı kadife bir takım ve şahane aksesuarlarla çıktı, sonradan siyahlı dansçıları geldi ama ilgiyi alamadılar onun üstünden. Ben çok estetik buldum, zaten hoşlanırım bu tip insanlardan. Güzel de şarkı. Me likey.

Son olarak San Marino, Adrenalina. Heybetli bir kostümle çıktı.  Hatunun saçları olaydı. Bu dönen sahne zımbırtısı da aşırı popüler ve gereksiz bir ayrıntıydı bence. Repçi bi abi de gelip katıldı sonradan ama şarkıyla ilgili özel diyeceğim bir şey yoktu, sıradandı bence. 

Italya kazandı.

Ben yapsam sıralamayı şöyle yapardım: 

1. Portekiz - Love is on My Side

2. Finlandiya - Dark Side ve Fransa - Voila

3. Hollanda - Birth of a New Age

4. Norveç - Fallen Angel


Özel ödül için isviçre tout l'univers, değerli bulduğum ama sıralamaya sokamadığım arnavutluk karma, israil set me free, malta je me casse, belçika the wrong place aklımdalar. İzlanda 10 Years a ise ne desem bilemiyorum ama köşede tutmak istiyorum. Ben olsam italyaya asla şans vermezdim. 


Yorumlar