Yirmiler Kızı - Sophie Kinsella

Alışverişkolik serisinin yazarı Sophie Kinsella nin yazdığı bir kitap kendisi. Romantik komedi yine. Uzunca, neredeyse 500 sayfalık bir kitap. Oldukça eski belli ki, ben alalı bayağı oldu, kitaplıkta duruyordu, taa ben aldığımda indirimdeymiş 7 tl ye almışım. (Bu arada kitapların üstüne yapıştırılan bu nal kadar neon renkli fiyat etiketlerinden nefret eden var di mi başka? Aşırı sinir oluyorum çıkmıyorlar da. Rezil.) Kesin migros falan gibi bir yerde sepette satılanlardandı. Bir kere başladım ama havamda değilmişim demek ki, beğenmeyip bırakmıştım. Bu sefer devam ettim ve hayli beğendim. Baş kahramanımız Lara, eski sevgilisine takıntılı ve şu anda batmakta olan, kendi ve bir arkadaşının kurduğu şirketi ayakta tutmaya çalışan bir kız. 105 yaşında ölen, hayatında hiçbir yeri olmayan büyük teyzesi Sadie nin cenazesinde, Sadie nin 20 lı yaşların başındaki hayaletini görmesi ile olaylar başlıyor. Sadie inatla bir kolyesini istiyor, sürekli Lara yı kolyeyi bulması için rahatsız edip duruyor. Lara'nın başka derdi yokmuş gibi bir de ölü büyük teyzesinin hayaleti ve kayıp kolyesiyle uğraşması gerekiyor.
Biraz yavaş başlıyor sanki kitap, ilk okuma denememde de muhtemel bu yüzden bıraktım. Biraz ilerleyip icone girmek gerekiyor hikayenin. Ama sonradan iyi dallanıp budaklanıyor. Bazı yerler üstünkörü geçilse de (işle ilgili yerler genelde, romantik komedi olunca iş kısmı biraz geride kalıyor tabii) genel gidişat güzel. Tabii ki kızın hoşlandığı adamla arasında anlaşmazlık çıkıyor, tabii ki sonra barışıyorlar, mutlu sonla bitiyor. Ay tüh sonunu söyledim ama, hiç tahmin edilemezdi gerçekten.(!) Asıl güzel tarafı kolyeden başlayıp Sadie nin neden özellikle bu kolyeyi istediğinin açıklandığı yerler. Çok güzel bir hikayesi var kolyenin ve Sadie nin. Lara biraz tırt yoksa. Ama beğendim ben kitabı genel olarak. Ne bekleyeceğini bilerek girdiğin sürece başından gayet memnun ayrılınacak bir kitap.







Yorumlar