The Craft (1996)

 BU FİLMİ SABRİNA THE TEENAGE WİTCH FİLMİ YERİNE İZLEDİM.

ÇÜNKÜ;

Sabrina nın dizisini bulabiliyorum ama filmini iğrenç bir görüntü kalitesiyle youtube harici hiçbir yerde bulamadım. Bu filmi de çok görmüştüm listemi hazırlarken. Onun yerine bunu izledim ben de. Hepsi liseli cadılar hikayeleri nasılsa diye.Amaaaa....


Vay vay vay. Beni gerçekten şaşırttı bu film. Hiç beklediğim gibi değildi. Bayılmadım ama takdir ettim.
Benim beklentim şirinler gibi şarkı söyleyen  ezik kız arkadaşın cadıymış gibi takılıp bir şeyler denerken yanlışlıkla bir gün bir güce rast gelip aptal saptal işler yapmalarıydı. Sevdiğim çocuk da beni sevsin, öbür kızın eteğine sakız yapışsın, hoca sandalyeden düşsün vb gibi küçük şeyler bahsettiğim.
Oysa ki filmin gerçek konusu şöyle: Yeni bir okula gelen ve doğuştan cadılık güçleri olan bir kız, zaten bu işle uğraşmakta olan 3 kızla tanışıp arkadaş olur. Küçük büyülerle, eğlenerek başlayan kızlar, grubun lideri konumundaki Nancy nin önderliğinde eski ve doğal bir gücü uyandırlar. Manon diyorlar buna da. Ama güçleri ve yaptıkları büyüler geliştikçe, etkileri daha yıkıcı olmaya başlar. Bundan cesaretlenen kızlar da, daha bencil, daha tehditkar, daha cüretkar olmaya başlarlar. Ta ki yeni gelen kız, Sarah, abarttıklarını düşündüğünü diğerlerine de söyleyene dek. Artık Sarah oyun bozan durumuna düşer ve diğerleri ona karşı döner.
Beklentim olan hafif kız filmi yerine gayet güzel karanlık bir cadı filmi buldum. Çok hayran olmadım, ama kendi kategorisinde, yapım yılı da göz önüne alındığında, bir çok yerde ismi geçen bir film olmasına da şaşırmadım. Gayet kuvvetli bir cadı filmi.
Şimdi biraz yüzeysel konulara geçebilir miyim?
Sarah karakterinin ağzı ne öyle ya? O yıllarda botoks var mıydı? Üst dudağı ters çevrilip bıyığına doğru yapıştırılmış gibi duruyor. Töbe ya. 
Nancy'ye bayıldım. Tam karakterin deliliğini yansıtan koca mavi gözler, kocaman, bol dişli çılgın bir  gülümseme, diken diken saçlar. Cuk oturmuş.
Sonu bile beklediğim gibi bitmedi. Şans vermeye değer bir film.
Yönetmen : Andrew Fleming
Senaristler : Peter Filardi hikayeyi yazmış, Andrew Fleming ile beraber de senaryoyu yazmışlar

Yorumlar