Suspiria (2018)

 


Allah belasını versin bu filmin ya. 2,5 saatlik filmi izlemem 5 günümü aldı. Sırf inadımdan izledim onu da, listeye yazdım ya, merak ettim ya bir kere, göreceğim illa diye. Keşke mal gibi yatıp oyun oynasaydım onun yerine, zamanımı  çok daha iyi kullanmış olurdum.

Şimdi, bu film, aslında 1977 yapımı olan aynı isimli filmin yeniden çevrimi imiş. IMDB sayfasında konusu şöyle anlatılmış: Bir dans okuluna yeni kabul edilen ve herkesi etkileyen Sarah, okulda değişik bir şeyler olduğunu öğrenir. Her kızı etkileyen rüyalar, kaybolan dansçılar, gizemli olaylar. Sarah'ın yerini aldığı, birden kaybolan dansçının psikoterapisti olan yaşlı adamın da işin içine girmesiyle, ortalık iyice karışır. 



Tam da öyle hakikaten. Karman çorman, ne başı ne sonu belli bi film. Ne dedikleri bile anlaşılmıyor. Yarısında ne hakkında konuşuyorlar belli değil. Dans sahneleri güzel, etkileyici. Dans izlemeyi severim zaten, filmi azıcık çekilir kılan tek şey de buydu. 

Aşırı çıplaklık var, yine gereksiz, bütün kızların çıplak dans ettiği ritüeller falan var, bir sürü yaşlı adamı da anadan üryan görüyoruz. Öfff, öff.

Ben mi anlamıyorum, kült falan demişler bu filme, özellikle eski versiyonu için. Belki de ben malım, sanat filmiydi bu, aşırı derindi, anlayabilemedim. İrdeleyen yerlerim bozuldu belki. Dimağım çürüdü, algım kapandı. 



Asla tavsiye etmiyorum. Hayatta yapacak çok  daha güzel şeyler var. Bununla beyin z,kmye değmez gerçekten. 

Ayrıca, bu yönetmenin diğer filmleri de böyle. Bi tane daha izlemiştim, o da aynı bokuntuluktaydı. Asla izlemeyeceğim başka filmini. Luca Guadagnino adı.

Bu dehşet festivali yorumumun da kusuruna bakmayın artık. Bok gibi film izledik şurada. Hadi bay. 

Yorumlar