Telefon Bağımlılığı


Günde kaç saati telefonla geçiriyoruz?

Çok olduğunu biliyordum ama bakmak aklıma gelmemişti daha önce. Bir kaç gün önce arkadaşımla konuşurken aklıma geldi ve telefonun zaten kendinde böyle bir özellik olduğunu fark ettim. Bir bakayım bakalım ne yapıyormuşum dedim ve offf, 8 küsür saati görünce şok oldum. Bu kadarını beklemiyordum gerçekten. 

Kendimi savunmak için söylüyor gibi oluyorum bunu deyince ama, ben telefonu e-kitap okumak için de kullanıyorum, o süreyi ne yapacağız peki, telefonla oynama süresi sayılmalı mı o da?

Asıl problemli olan şeyler instagram ve oyunlar benim için. Sıkılsam da mal gibi instagram gezmeye ve tamamen manasız, bana hiç bir şey katmayan aptal saptal oyunları oynamaya devam ediyorum. Tamam, insanın eğlenmeye de ihtiyacı var ama 6 saat oyun oynamak da işin bokunu çıkartmak artık.

Okumak istediğim kitaplar, izlemek istediğim kitaplar, filmler öylece köşede bekliyor.

Pandemi yüzünden demek istiyorum aslında, suç atacak bir şeyler bulmuş olmak için ama yok, pandemiden önce de işten eve gelip mal gibi saatlerce instagram bakardım yatmadan önce de. Kendi kişisel bağımlılığım yani sorun.

Neyse, dedim ki bari bir çözüm bulmaya çalışayım buna. 

Kendimce, kitap okuma süresini saymamaya, whatsapp kullanımını da önemsememeye karar verdim çünkü başka nasıl haberleşeceğiz herkesle, zaten evde kalmaya çalışıyoruz, üstüne ailemin bir kısmı ve arkadaşlarımın çoğuyla farklı şehirlerdeyim.
Bu 2 si hariç, geri kalan telefon kullanımı için asıl nihai hedefim günde 2 saati geçmemek ama bu haftalık 3,5 saat koyuyorum sınırı, ürkmeden alışa alışa gideyim diye. Her hafta -gidişata göre- 15 dk ya da yarım saat azaltayım, böylece çok da uzun olmayan bir süre sonra, günde 2 saatin altına ineyim diyorum.

Şu içinde bulunduğumuz devirde telefon kullanmadan hiç bir şey yapamayacağımıza göre, 2 saatin altını makul buluyorum kendimce.

Hadi bism.

Bu da dünkü kullanımım.


Yorumlar